29.10.2015 13:10
10th October in Jelgava was held the People's class meeting. Those who had come under the guidance of Eriks Gasparovics diligently committed to a technical regulation draft for season 2016. The Regulations project can be found here. Please express your opinion, not only here in comments, but also pronounce the problematic issues with the class's technical rulemaking Team Leader Eriks Gasparovics.
19.06.2022 00:43
homelend sumiti
Loans and Financial Assistance Offer.Apply now! Are you seriously interested in getting a genuine Loan without stress? Do you need this Loan for business and to clear your bills? Then send us an email now for more details via: 2% interest rate.(WhatsApp) number +917310847059 sumitihomelend@gmail.com Mr. Sumiti
19.03.2016 19:31
Viesis
http://www.ekomotors.lv/pakalpojumi/parbuve-uz-elektroauto/
Vai elektro klase neplānojas tuvākā nākotnē.
19.03.2016 18:52
Trevon
Good to see real expertise on display. Your <a href="http://ktcfuwz.com">coontiburitn</a> is most welcome.
19.03.2016 17:40
Klondike
I might be beinatg a dead horse, but thank you for posting this! http://cvwbtavn.com [url=http://jyginxadl.com]jyginxadl[/url] [link=http://yeyigvofci.com]yeyigvofci[/link]
19.03.2016 16:27
Johnette
When you think about it, that's got to be the right <a href="http://awymypub.com">ansrew.</a>
05.03.2016 14:33
Gabriella
Great feature and great work Linda! I liked your apcoraph! Kudos and good luck! 顺便说一下, the original film editor is Kozo Horiike (trusting on Google).
30.11.2015 14:36
TK-Junior
varbuut kads uznēmīgs cilveks uztaisis kartingistu forumu lai būtu vieglāk sazināties un satusēt savā starpā? pats diemžēl neprotu...
16.11.2015 18:52
Verners
Runa iet par apgriezieniem virs 7000. Cik zināms Latvijā nedrīkst griezst virs 6800 šobrīd. Ēriks piedāvā bez ierobežojuma. ASV forumi pilni ar brīdinājumiem, ka nedrīkst izmantot standarta spararatu virs 7000rpm. Domāju , ka šo mācību nevajdzētu pārbaudīt uz savas ādas.Lai gan mums latviešiem, kā arī krieviešiem, raksturīgi visu izmēģināt pašiem, kā piemēram ar Zolitūdes nesošā konstrukcijām.
16.11.2015 12:01
Viesis
Bļin, visi runā par spararata izbrukšanu un kloķim es nolūzšanu. Kaut vienam tā ir bijis? Pa trīs gadiem nebija redzēts NE VIENS tāds gadījums.
16.11.2015 19:34
Reinis Masulis Viesis
Tad labāk painteresējies pirms runā. Pat šogad, Zigim klona spararata magnāts aizgāja pa gaisu. Cilvēks nebija tā dēļ spēīgs braukt finālu. Visos forumus kur esmu lasījis, šāda problēma ir un visi stingri saka, lai nelieto klona spararatus. Tik līdz apgriezieni augs, arī vairāk cilvēkiem sprāgs magnēti un spararati norausies.
Man ar šogad pārbaudot spararata ķīlīts bija ielocīts. Viss oriģināls hondas. Un tas vēl ne tuvu atļautajiem 6800. Kā raksta Verners - pārsniedzot atļautos apgriezienus, šādas problēmas būs! tas ir tikai laika jautājums.
17.11.2015 17:32
Viesis Reinis Masulis
Tak es arī interesējos. Mierīgāk. Jālemj ko darīt, vai nu daram kaut ko, vai nu liekam plombi, un braucam ar stok, bet kur tad atšķirība no īriniekiem? Man tā liekas, ka pēc noteikumiem gana daudz tur jau neko neizdarīt, jo nav jau tā, ka dari ko gribi. Man liekas , ka tie kas ir ieinteresēti šajā jautājumā, varam savākties kādu puss stundu pirms sesdienas sapūlces un daudz maz meģināsim tikt pie viena varianta, jo noteikumus vajag pieņemt kaut kā savlaicīgi neviss visu ziemu te lamamāties, un nezināt, ko būvēt.
15.11.2015 11:06
Verners +Didzis
ĒRIKAM,
Mums pēc būtības ir vienalga vai dzinējs maksā 200eur vai 1200eur. Bet ir pilnībā jāpiekrīt Reinim par tehniskiem aspektiem.
1)Max apgriezienus nedrīkst atļaut lielākus par 6800, orģinālie un Ķīniešu spararati patiešām izjuk, un tas var beigties ar līķiem.
Vai nu jāieraksta ,ka drīkst lietot tikai ARC spararatus ,kas iztur līdz 10000rpm.
2)Tāpat par tiem Ķīniešu kloķenu galiem , tie nolūztot ar spararatu var nonest pusi braucējus un ne tikai.
Piemēram , mums treniņā pārplīsa ķēde, 1,5mm metālā aizsargā tagad ir plaisa. Nemaz domāt negribās ,ka varētu sadalīties kāda smagāka detaļa.
Runājot, par noteikumiem kā tādiem, internetā uzgāju Britu noteikumus gx160 klasei. Bija viss ļoti stingri aprakstīts ,ko var un ko nevar, un kā to izmērīt. Un kāds tur patiešām to visu kontrolē.
Ja mums iedos pilnu brīvību, nu pasaulē ir ļoti daudz sporta detaļu gx motoriem, rezultātā pasākumam patiešām var pazust jēga.
Jāsaka , ka tehniski gx motoriem ir liels neizmantots kubatūrax potenciāls. Datorsimulācija rāda ,ka nedaudz uzlabotam dzinējam kubaturas izmatotā efektivitāte ir apm 74%. Tas nozīmē, ka no maztūnota dzinēja ,līdz pilnībā sagatavotam sporta dzinējam ir 25% starpība.
Vajadzētu padomāt , kā uztaisīt ātru klasi, bet vienlaicīgi ar ļoti līdzīgām jaudām.
Šaja sakarā ir viena ideja. Nodefinēt ļoti konkrēti katras kubatūras motoram ,kuras sporta detaļas drīkst likt iekšā, un tikai tās.
Rezultāta piemēram gx160 visi būs 10-11hp robežās ,bet varēs sēdēt miktomaxsam astē. Arī gx270 būs ap 18hp, kas nebūt nav garlaicīgi.
Man pie tam ir saraksts ar detaļām , kuras maksā kapeikas, un ir pieejamas visiem.
Katrā ziņā vajadzētu izlemt ko darīt, nagi jau niez kaut ko gatavot:)
13.11.2015 16:16
dod grīdā
Veči,veči.
Palasot komentārus -smieties gribas!
Motorus hondai var regulēt cik katts grib,bet vai jēga?!
Ja tā ir tautas klase,tad lai paliek tautas klase.
Tagad visi mēğina pietuvināt sporta klasēm- nav te vienam otru no A-Z jānodir***.
Taisnību atradīs katrs sevī.
Bet mans ieteikums- lai paliek tāda klase,kur var braukt ik viens braucējs (mazāka bydžeta pilots).
Ne katrs pelna 1000...
14.11.2015 16:04
Viesis dod grīdā
Tak kāda jēga no TK, ja var braukt īrinieku čempionātos? Iznāks daudz mazāks "bydžets"!
24.11.2015 13:42
dod grīdā Viesis
To pat salidzinat nevar! Irnieki ir lenaki!
Ja jums visiem ir tik daudz jaudas,ko tad citas klases nebraucam?
13.11.2015 10:17
Viesis
tas ka klasi padarit atrak ir ok,bet vajag ta lai visiem butu apmeram vienadi neka viens aizbrauc pus apli pa prieksu.
12.11.2015 21:05
Ritvars
Kā vienmēr. Rakstam tik jaunus noteikumus bet nedomājam kā ievērot jau uzrakstītos.
12.11.2015 18:26
Reinis Masulis
Tā kā šogad braucu priekšgalā un liela daļa aprunāšanas un intigu veidošana ir vērsta uz mani, tad es izteikšu savu skatījumu uz to, kāpēc tā un kas kā ir. Savā teiktajā atļaušos būt varbūt nedaudz skarbs, taču, varbūt, tas liks kādam aizdomāties par savu braukšanu un tehniku.
Droši varu teikt, ka šī gada lielākie bļāvēji un intrigu veidotāji bija tie, kas izbrauc līkumus visnepareizāk. Ja cilvēkam taisnē, uz aci, maksimālais ātrums ir ap 3 – 5 km/h lielāks, taču, ja līkumus izbrauc tā, kā visu nakti būtu skatījies filmu „Tokyo drift”, tad par kādām labām vietām var domāt? Ne velti Latvijā ir tāds jauniešu autosporta veids, kas saucās „minikāri”. Šajā sporta veidā jaunieši no kalna brauc lejā tikai izmantojot gravitācijas spēku, bez motora, apbraucot un izbraucot cauri visādām figūrām, un finišējot arī apļa laiki atšķiras gan tikai par sekundes simtdaļām, gan arī par sekundēm. Ja šādā sporta veidā atšķiras sportistu laiki, kur rezultātu sniedz tikai braucēja meistarība, svars, riepas un gultņi, tad kāpēc mums pērkšķi tikai bļauj „Viņam motors ir pārtūnēts! Tāpēc viņš brauc ātrāk!”? Varbūt arī šiem cilvēkiem būtu vērts aizdomāties, ka arī šie faktori ietekmē lielāko daļu mūsu apļa laikus? Ja cilvēks brauc līkumus driftējot, pazaudējot vairākas sekundes un izmantojot no sava aparāta niecīgu potenciālu, un pēc finišēšanas ir šokā, ka nevinnē un tad ķerās pie vienīgās atlikušās lietas – censties pretinieku diskvalifcēt -, tad ko var secināt? Šogad ir bijuši tikai trīs braucēji, kurus es patiešām spēju viegli apdzīt taisnē – Aleksandrs Anaško, Artis Gaujers un Jānis Mantiņš. Viss. Visi pārējie taisnē pie maksimālajiem apgriezieniem brauca tik pat ātri, kā es, vai ātrāk. Tomēr, ja kādam pret mani ir bijušas pretenzijas, tad to vietā lai lieki aprunātu, taču brīvi var rakstīt protestus. Problēmu nav. Ja kaut kas nepatīk vai liekas aizdomīgs, tad šo problēmu var ļoti viegli šādā veidā noskaidrot, taču, neviens nevēlējās rakstīt protestus. Kādēļ? Jo varbūt tomēr saprot, ka var maldīties un visu šo laiku bijis kļūdījies? Bail pazaudēt iemaksāto naudu?
Labi, iztēlosimies, ka mēs pieņemam jaunus noteikumus, un darīsim ko gribēsim. Vai tiešām domājat, ka kaut kas mainīsies? Efekts būs pretējs. Tie, kas brauca ātri, brauks vēl ātrāk, taču tie, kas brauc lēnāk un līkumus brauc nepareizi, zaudēs vēl vairāk, un, piemēram, ja līdz šim cilvēks atpalika par pussekundi, tad atpaliks par sekundi vai vairāk. Tā kā visiem ievērojami atšķirsies motori, vairs cilvēki nebrauks barā, kā līdz šim, taču starp katru braucēju būs lielāks attālums.
Nepārprotiet, es nesaku, ka esmu labs braucējs. Man pašam dažkārt sacensību laikā lielākais pretinieks esmu es pats, jo varbūt ir kāds līkums, kuru nespēju izbraukt tik labi, kā vēlētos, bet tāpēc es to vietā lai censtos tikai ielik klāt motoram vēl zirdziņus, domāju par to, kā šo līkumu izbraukt labāk lai dabūtu kādu 0,2s nost no apļa laika.
Es varbūt būtu lielāks ieguvējs ar šādiem noteikumiem, taču, to vietā lai domātu par sevi, es domāju par citiem cilvēkiem. Tagad padomājam visi par sevi pirms sākām braukt tautas klasē – vai jūs būtu šeit braukuši zinot, ka motorus var tūnēt kā uziet un tas var rezultātā sanākt kā lieli izdevumi? Es nē. Un, visticamāk, arī lielākā daļa klases braucēji. Ir runāts ar vairākiem cilvēkiem, kas izrāda interesi tautas klasē. Un kas ir lielākas faktors, kāpēc tieši tautas klase – jo šeit līdz šim ir bijušas mazas izmaksas. Ar šādiem noteikumiem vienīgā labā lieta mūsu klasē, kas ieinteresē cilvēkus tajā būt, pazudīs.
Kā arī nedaudz par izskanējušo motoru par 250 + 500 euro. Es varu pateikt kāpēc tas tā var sanākt tikai uz papīra, bet ne jau dzīvē. Šādam motoram paliks oriģinālā tikai galva un spole.
Spararats – pie lieliem apgriezieniem magnēti sprāgsts un aiziet pa gaisu, kā arī spararats noraujas no kloķenes. Tātad – jāpērk atsevišķi oriģinālais spararats. Kloķvārpsta – mīkstāka, pie lieliem apgriezieniem burtiski pārsprāgts uz pusēm. Vajag oriģinālo. Dzirdēju, ka motora blokā dažkārt nemaz neesot vieta gultņiem priekš kloķenes. Liela berze, vajag citu bloku. Virzulis var dilt ātrāk, var būt disbalancēts, lieks risks. Tiks mainīti sporta rokeri, atsperes. Dēļ tā vajadzēs labākus bīdītājus, lai nesalokās. Vārsti ātrāk dilstot un ar laiku sāk sliktāk kustēties. Vajadzēs lielāku karburātoru, izpūtēju, sadales vārpstu, sporta klani un šāles, atvieglināt spararatu, sēdināt galvu, sporta filtru utt. Rēķini kā gribi, nu nekādi nesanāk 750 euro, ja vien gribi motoru, kas ir tikšķoša laika bumba, kura kuru katru brīdi pat burtiski var uzsprāgt. Pat teorijā nevar braukt 4-5 gadus nepieliekot pat prikstu, jo pat tagad šāles, virzuļa gredzeni un, varbūt, pats virzulis ir jāmaina reizi 1 – 2 gados. Nerunāsim par to, ja kaut kas saplīst, un arī saplīsīs, jo autosportā nekad nekas nav bez problēmām. Lielāki apgriezieni ievērojami palielina šo risku. Jā, hondas motoriem (taču ne ķīniešu viltojumiem) ir darbu stundu skaits ir liels, taču pie 3600 apgriezieniem, nevis, piemēram, pie 7500.
Mēs tagad varam vēl domāt, ko darīt, taču, ja pieņems šādus noteikumus un tad redzēs, ka cilvēki ir vairāk neapmierinātāki un klase izmirst, un tad mēs vairs nespēsim atjaunot līdz šim esošos noteikumus, jo visiem jau motori būs satūnēti un atgriešana sākotnējā stadijā – varbūt pat neiespējama. To vietā mēs arī varētu domāt, ko darīt, lai cilvēki vairāk ievērotu noteikumus un kā mēs to spētu daudz efektīvāk kontrolēt bez liekām problēmām.
Arī par motora pirkšanu. Iztēlosimies, ka kāds nopērk tavu motoru. Ko dara cilvēks, kam tas ir nopirkts? Tagad tev ir kartings bez motora, nākamā gonka ir pēc 3 - 4 nedēļām. Tu nevari paspēt pasūtīt jaunu motoru, kur nu vēl deteļas priekš tā. Pat ja notiek brīnums un motors atnāk ar deteļām laikā, tad kur nu vēl paspēt to saskrūvēt un veikt visus nepieciešamos testus un regulējumus. Iznāk, ka uz nākamo gonku tev nav motors. Viss, tu neesi spēīgs piedalīties. Tad visiem ir jāpērk vēl papildus cits motors, kuru izmantot šādā situācijā? Tagad mēs varēsim pirmspēdējā posmā labi izrēķināt savus punktus un, ja uzvara nespīd, tad varēsim no ātrākā braucēja nopirkt motoru, tikai tādēļ, lai viņš nebūtu spējīgs piedalīties izšķirošajā posmā. Šķiet nedaudz smieklīgi.
13.11.2015 13:39
Viesis Reinis Masulis
No kurienes ir tāda informācija par motora sabrukšanu? Cik ir braukts, izņemot šāles nekas nebija nodilis utt. Sajēdzot savā motorā vismaz minimumu, to var uzbūvēt un saregulēt ļoti īsā laikā.
12.11.2015 11:15
Valdis
Neaizmirstiet, ka klasei ir jābūt pieejamai, tas ir galvenais par ko norit cīņa! Ir gana daudz sporta klašu, kur ātrums netrūkst, ja kādam gribas braukt ātri, kā arī visās sporta klasēs Tu vari nopirkt jaunu, lietotu, da jebkādu motoru un sākotnēji noteikti ātrums apsteigs meistarību, bet taisnē dēļ tā, ka motors negriežas, neviens garām nelidos.
TK - mēs runājam, ka pietrūkst ātrums, garlaicīgi - bla bla bla, bet lūdzu ir vesela kaudze sporta klašu, kurās var izpausties.
Ja klasei jābūt lētai tad lētai, nevis nosacīti lētai attiecībā pret sporta klasēm vai ar skaistiem mārketinga trikiem runāt par piecu gadu griezumu. Kurš vispār var pateikt kas ir lēts un kas ir dārgs. Viss ko mēs varam izdarīt ir tas, lai klase vismaz nepaliktu dārgāka.
Viss kas čalim no malas interesē ir: cik maksā kartings, kurš ir pietiekami ātrs lai iebrauktu trijniekā? Ko mēs gatavojamies atbildēt - 1200EUR + rāmis, riepas bla bla bla, kopā kādi 2000-3000EUR... Nezinu gan vai kāds baigi gribēs pievienoties TK pulkam. ES NĒ. Salīdzinājumam pirms 3 gadiem šāds kartings maksāja 250Ls...
Te kaut kur izskanēja viedoklis ka motoru var nopirkt pa 250Eur un pievienojot 500 eur tas jau ir konkurēt spējīgs motors, kopā 750 EUR, OK, bet kapēc 1200EUR, vai labs bizness???, varbūt, bet sausais atlikums ir tāds, ka gudrinieks veiks tuningu pa 950EUR nevis 500, un rezultāts būs tāds, ka tas kuram ir štuka tuningam, tas arī vālēs pa priekšu, starp citu, tika minēts, ka visā pasaulē vālē ar šiem motoriem, tad no tās pašas Vācijas pa 1200EUr var atvilkt GX kurš lido gandrīz tā pat kā Rotax.
Jaunas riepas maksā naudu, protams, bet ja jūs uztaisīsiet šo klasi ļoti ātru, tad visiem būs jāpērk jaunas riepas uz katru gonku, jo tās vienkārši nodils. Salīdzinājumam līdz šim, dažs labs brauc visu gadu ar vienām riepām.
Diskusija ir laba, bet pagaidām ir milzīga svārstīšanās no viena grāvja otrā. Ir galu galā jāsaprot, ko gribas iegūt - ātrumu, pieejamību, atpūtu, lētumu, tuningošanu, uzvarēt vai ko???
Liriska atkāpe:
Tuningotājiem ir tādas klases kā Retro un N125, kur var izpausties visos līmeņos, tur standarta motors točna neiet un neviens par to pat nediskutē. Man ir viens ļoti labs motors, ātrumā atpaliek no Rotax 1,5 sekundes, bet standarta tur ir tikai ātrumkārba un velkošā zvaigznīte.
Tie kuri grib braukt trijniekā un ātri kā arī plezīra režīmā pa lēto ir tāda Open100 klase, kartingu pilnā komplektā var nopirkt pa 500 Eur, rezerves motoru ebay var dabūt pa 250-300Eur, viens nojūk liec nākamo iekšā, jo remonts sanāks dārgāk. Man garažā stāv arī tāds variants.
Nu tad kur ir TK jēga un pamatideja?
Vēl protams varam taisīt brīvo klasi un standarta klasi, bet standarta klase tad būs standarta, viens cilvēks šos motorus pārbaudīs, noblombēs, visiem būs vienādi karbiņi, sajūgi, izpūtēji, sazobe utt.
Jebkurā gadījumā, lai arī kāds lēmums tiks pieņemts, laiks parādīs vai klase izdzīvos vai nē. Teikšu godīgi nevienā citā klasē nav problēmu, tikai šajā, jāsāk ar to, ka jātiek skaidrībā kāpēc tas tā?!
14.01.2016 22:40
Jānis Valdis
Varbūt kāds no Tuningotājiem Grib nopirkt manu Energy ar Rotax Max Senior dzinēju?
2200 Eur Nebūs Jāraud un Varēs braukt ātri!
11.11.2015 23:36
Kārlis
Ir Precīzi definēts: Vārstu izmērs,aisdedze,karburators.Tūninga iespējas ir ierobežotas līdz minimumam. Varbūt pietiks raudāt?
11.11.2015 23:18
Andrejs M
Mūsuprāt, TK drīzāk var izmirt dēļ daļas braucēju apziņas, ka viņiem nav cerību sacensties par augstām vietām, ja vien nopietni neķeras pie dzinēja tūninga. Zinu vismaz vienu braucēju - TK klases veterānu un čempionāta atbalstītāju, kurš domā pamest šo sportu, jo vairs neredz iespēju konkurēt.
Kas attiecas uz mums, tad esam guvuši pieredzi 2 gados, kuros piedalamies šajā čempionātā - pielāgosimies jebkuriem noteikumiem.
Šeit un iepriekš vairāk domājam par tiem, kas brauc lejasgalā vai vēl tikai domā par dalību šajā klasē - interesantāk ir sacensties, ja ir vairāk braucēju. Vēl interesantāk ir, ja ir cīņa, ko daļēji var nodrošināt ar līdzīgāku tehniku. Līdz šim tieši mēs esam saņēmuši visvairāk "šķību skatienu" finišējot priekšgalā. Nav pretenziju vai kreņķu, ja vieniem motorā neieguldot neko, bet citiem strādājot, vairāku braucēju un kartu līmenis ir stipri attīstījies. Vairākas pēdējās sacīkstes skatītājiem noteikti bija daudz interesantākas, nekā pagājušajā gadā vai šā gada sākumā, kad 1-2 braucēji bija izteikti līderi.
Domāju, ka viena no problēmām bija noteikumu brīvā interpretācija un nevēlēšanās / nespēja to ievērošanu kontrolēt. Kārļa un Ērika ideja ir noteikumus faktiski atcelt un atbilstoši neko vairs nevajadzēs kontrolēt. Ja tā tiks nolemts, lai tā būtu. Tomēr uzskatam, ka dažiem ierobežojumiem ir jābūt un tiem ir jābūt skaidrāk definētiem - tā lai klases jaunpienācējiem un esošajiem braucējiem ir pilna skaidrība par to, ko var un ko ne. Tas pats attiecas uz motoru būvētājiem / tūnētājiem.
Skidrs, ka neviens motoru sports nav lēts - pat Openkart, piedaloties dažos posmos, var salasīties pieklājīga summa. Pašu un kartu vešana uz sacīkstēm arī nav par velti. Pēdējā laikā pie mums ir griezušies vairāki potenciālie dalībnieki pēc konsultācijām - ir cerība, ka klase varētu paplašināties - negribētos šos ļaudis aizbiedēt...
11.11.2015 22:06
Kārlis
Ja tiek runāts par klases TK ''izmiršanu'' dārdzības dēļ,Tad mans viedoklis,ka izmirt varētu vien garlaicības dēļ,Ja būtu jābrauc ar standarta dzinējiem. Ja dzinējs,kura cena ir eur 250,- ,kurā iegulda kaut eur 500,- un ar kuru var braukt bez remonta vismaz 4gadus(5 sacīkstes gadā +trenniņi), sezonā kartinga expluotācijai tērējot eur 100,- (ieskaitot riepas un benzīnu) ,kādam šķiet dārgi,jautājums:''KO ŠIS CILVĒKS DARA KARTINGĀ???!!!"" 250+500+(4*100):4gadi=eur287,5 sezonā,vai 57.5 eur/1 sacīkste.CIK MAKSĀ BRAUCIENS AR ĪRES KARTU???!!!...
Un, kad apniks,motoru ar nelielu atlaidi varēs pārdot....
Viņam, patiesībā, jāaizmirst par jebkuru sporta veidu,jo VISS(arī kedas) :) maksā.
11.11.2015 23:07
Oskars Z. Kārlis
Nevajag braukt galējībās, tagad jau vismaz ir 750eur, tā jau ir adekvāta summa, runa iet par 1200eur, no kurienes tāda summa uzradās. Negribu būt rupjš,bet par to kurš var vai nevar braukt nejau Tev Kārli būs jālemj. Un kedas arī var pirkt par dažādām cenām, ja ir noteikts ka kedām cena ir, pieņemsim, 100eur, nevajag pirkt tās par 1000eur, un pēctam uzspiest visiem tādas pirkt.
11.11.2015 15:53
Tk27
Un vel neliela piebilde, brāļi un māsas kartingisti. Runas par to, ka tk klasei ir jābūt pilnīgi originālai ir ļoti kļūdainas! Mēs zaudējam tk klases jēgu. Priekš kam mums tērēt naudu šasijai, riepām, motoram utt, ja ir čempionāts kur visi ar vienādiem motoriem, ar vienādām šasijām utt cīnās par uzvaru. Tādi kā Openkart vai discomania oil head. Tur viss ir gana lētāk. Tk klasē mēs pielāgojam motobloku motorus sporta kartingu sačiem! Manuprāt tas ir pareizi. Citur pasaulē ļaudis dara to jau gadiem ilgi. Šobrīd noteikumi ir diezgan smuki un nav ko strīdēties
11.11.2015 09:55
Tk27
Tie visi strīdi no malas izskatās gana jautri! Puse cīnās par to lai neko nedarīt, bet citi grib tūnēt. Izskatās viss interesanti, jo visi kliedz ka nav jātērē nauda uz tk. Nu čaļi, tā nekad nebūs, ka autosports neprasīs ieguldījumus. Un arī ļoti smieklīgi izskatās, kad čaļi kas visvairāk kliedz, ka tautas klase ir tā klase kur viss jābūt maksimāli lēti ir pamanīti pie jaunās baltās VEGAs pirkšanas. Uzlabot motoru lai viņš brauc labāk izmaksās +/- kā riepu komplekts. Tad varbūt nevajag strīdēties katru reizi kad kaut ko pamaina noteikumos, bet vienreiz izbraukt ar lietotām riepām, kuras tk klasē pilnībā pilda savu uzdevumu, un uztūnēt nedaudz motoru? Ceru uz sapratni. Un atcerieties čaļi, autosports nav tā lētākā lieta!
11.11.2015 10:54
Ēriks Tk27
Pilnīgi piekrītu, īsi un korekti pateikts. Piebildīšu, ka jau šosezon lielākai daļai braucēju dzinēji bija satūnēti.
Par pārdošnas cenu nevajadzētu uztraukties, bet priecāties, jo tam kam ir nauda - var nopirkt dzinēju par 1200 eur, bet tas, kurš kaut nedaudz draudzējas ar tehniku - uzbūvēs dzinēju par ~ 700 eur. Vai tad slikts bizness?
08.11.2015 23:47
Andrejs M
Nepiekrītam Kārlim un daļēji piekrītam Ritvaram
Mūsu (un Aleksandra I., pirms tam) rezultāti ir pierādījums, ka vismaz 4 gadus var braukt ar tieši šādiem minimāliem pārveidojumiem - noņemtu ierobežotāju un nosēdinātu galvu. Ar standarta kloķvārpstu un sadales vārpstu, ar standarta spararatu, standarta vārstiem, "mikstajām" atsperēm, rokeriem utt. Ieguldījumi motorā praktiski nekādi un iespējams braukt ātri un stabili un galvenais - TK idejai, par lētu dalību 100% - atbilstoši. Stāsti par motora nepiemērotību un neizturību ir diezgan pārspīlēti.
Jelgavas sapulcē izteicu mūsu viedokli (un te piekrītam Ritvaram, tāda paša pārliecība ir Vladimiram) par to, ka nepieciešami daži vienkārši parametri, kuru var tikt un tiktu pārbaudīti.
Uzskatam, ka noteikumu atcelšana, lai arī noteikti padarītu šo klasi jūtami ātrāku, lielā mērā sagrautu TK būtību - katrs, kam ir kartings vai vēlas to par nelielu naudu iegādāties varētu nopirkt Honda vai klona motoru un ar maziem papildus ieguldījumiem startēt Prokart sacensībās.
08.11.2015 21:46
Kārlis
nav svarīgi cik maksā dzinējs,bet izmaksas pēc tam.Jauna Rotax max cena ir ap 2500,- eur,Startējot seriāla 5 posmos-ekspl.izmaksas ap 1500 eur. Hondas klona motra cena 250,- Ja ''klona'' motorā iegulda ap eur 500,,- mēs iegūstam normālu,dinamisku un pats galvenais-darbībā drošu dzinēju-sezonas izmaksas-apm100eur.Ja ROTAX prasa remontu200-300 eur katru gadu,tad HONDA kalpos bez remonta3-4 sezonas.Kas lētāks???!!!ROTAX-6000,-eur 4 gados vai Honda 400eur 4 gados.
Nevar tā vienkārši,uz ''bui dui'' noņemt apgrieziena ierobežotājus,nosēdināt galvu un cerēt uz rezultātu.Katrs motors ir projektēts noteiktai jaudai,griezes momentam un apgriezieniem.Ja Hondai paredzēti max 3600 apgr/min un max griezes moments ir pie 2500 apgr/min ,tad atbilstoši tam,ar nelielu izturības rezervi veidotas dzinēja detaļas. Noņemot apgr ierobežotāju,apgriezieni tukšgaitā aiziet virs 6000,t.i. 1sekundē 6oo apgriezieni!!!. Vārsti, dēļ mīkstajām atsperēm nevis atveras-aizveras,bet haotiski vibrē,standarta rokeri vienkārši jebkurā brīdī draud pārlūst un standarta klanis jau standarta versijā ir vājais punkts.
Tāpēc ir inženieru radītas detaļas kas pēc ierobežotāju izmešanas spēj nodrošināt efektīvu un drošu dzinēja darbību.Un pats galvenais rada braukt prieku.
Jā,diemžēl tehniskie sporta veidi nav bezmaksas.
04.11.2015 19:46
Jānis
Plānoju mēģinat spekus nakamsezon Prokart serialā. Vaj plānojas kādas tehnisko noteikumu izmaiņas Senior un Dd2 klasēs?
04.11.2015 21:24
Valdis Jānis
Nekādas milzīgas izmaiņas nebūs, ja nu vienīgi kaut ko nolems ar riepām. Šobrīd izskatās tā, ka LAF licencētajiem sportistiem būs jābrauc ar MOJO, pārējie varēs braukt ar ko grib. Tas lai izlīdzinātu spēku samērus.
03.11.2015 20:31
Valdis
Piekrītu, ka ar standarta motoru ir diezgan garlaicīgi braukt, bet domāju, ka šie noteikumi ir radījuši sporta klasi nevis tautas klasi...
Ja tomēr ejam šajā virzienā, tad domāju, ka motors ir jātirgo pilnā komplektācijā - pieskrūvē kartingam un brauc. Tas nekam neder, ja man kā iesācējam pēc motora iegādes, kas jau ir 1200EUR, vēl jāmeklē karbiņš, izpūtējs, sajūgs, motora apakša, kas viss kopā saskrien jau ap 1500 EUR plus vēl rāmis (kaut kas lietots 500-1000EUR). Domājams, ka pa 2000-2500EUR jau var nopirkt Senior klases kartingu un braukt ātri.
Jebkurā gadījumā Folkreisā tirgo visu mašīnu pa 1000EUR (bez sēdekļa), mēs te gribam pa 1200 EUR apgrauztu motoru notirgot, te jau saknē ir iestrādāts, lai šī motoru tirgošanās negūtu atsaucību.
Vislabāk būtu, ja visu kartingu varētu nopirkt pa 1000 vai pa tiem pašiem minētajiem 1200EUR. Ideja ir tajā apstāklī, ka pa priekšu brauks tas kuram galva strādā un rokas aug no pareizās vietas, kurš pats saviem spēkiem māk dabūt to motoru dziesmā, nevis tas kurš no neta bodītēm sapērk superķūna detaļas.
Protams, ka tas nav ideālais variants, kaut vai tamdēļ, ka šādi tiek principā izslēgta iespēja iziet uz starta ar jaunu šasiju, jo tik lētu rāmju pasaulē nav. BET es ceru, ka pamatideja ir skaidra, nevis naudas maki, bet inženieri!
Jebkurā gadījumā, es ceru, ka sapulcē par šo vēl padiskutēsim.
01.11.2015 17:11
Oskars Z.
Labdien! Man rodas daži jautājumi šajā sakarā. No kā izejot tika pieņemta pārdošanas summa 1200eur,ja jauni dzinēji Gx160-391eur;Gx200-443eur;Gx-270-662eur;Gx-390-895eur - šīs cenas ir no www.honda-power.lv. Cik nojaušu, tad tiek tirgoti dzinēji pilnā komplektācijā, ja noņem karburatoru, sajūgu tad cena droši vien arī ir zemāka. Tā tad tas vedina uz domu, ka no lētās pieejamās klases visiem braukt gribētājiem, tā tiek gatavota dažiem maksātspējīgajiem. Kur tad paliek tā doma ar kuru tika radīta šī klase? Nerunājot jau par drošības naudu tiem 50 eur, vai tiks rakstīti pirkšanas un pārdošanas līgumi ar juristu palīdzību?
Par dzinēja tehniskajiem datiem, vai tas ir kā papildinājums tiem iepriekšējiem noteikumiem? Kāpēc pēkšņi jāmaina vārstu diametri? Mans uzskats ka iepriekšējiem noteikumiem nav ne vainas, tikai jārisina jautājums, kā to visu nekontrolēt.
02.11.2015 15:45
Ēriks Oskars Z.
Sveiciens Oskaram.
TK sapulcē nonācām pie 1200 eur ņemot vērā, ka lai uzlabotu dzinēju (gan ilgdzīvošanai, gan jaudas palielināšanai) nepieciešami ~ 500 eur. Summa ir nolikta lai neaizietu galējībās. Dzinēji Hondā tiek tirgoti ar karburatoru, bet bez sajūga (varbūt mums arī jāatstāj karburators).
Šis noteikumu projekts nav papildinājums, bet jauni noteikumi. Vārstu diametri nav mainīti, bet atstāti standartā (1mm plusā jo ir klona motori ar šādiem diametriem).
Ja iepriekšējiem noteikumiem nav ne vainas, tad kāpēc šogad bija tik daudz problēmu un kā to visu var nokontrolēt?
Ar cieņu
Ēriks
06.11.2015 00:06
Ritvars Ēriks
Šogad problēmas nebija. Vismaz mums. Kaut reizi izlasīt un izdarīt jau rakstīto nevis ķerties pie jaunu noteikumu izgudrošanas. Ja jau aizguvāt ideju no folkreisa tad painteresējaties ar kādām problēmām viņi saskaras.
Ja kāds ko pirks nebūs tā ka vienalga nopirks savs cilvēks?
Ja visi tagad satūnējuši tad pēc nopirkšanas varēs tūninga daļas kraut kaudzē.
Jau divas sezona nekas netiek kontrolēts un izskatās ka arī tagad tiek cerēts ka lietas sakārtosies pašas no sevis.
Pa lielam jau atbilde ir arī tajā ka ja uzskatam ka lai panāktu ātru kartu ir jāiegūlda tūkstoši tad nafig braukt tk klasē.
pieņemiet VIENU kontrolējamu lielumu un sākat strādāt un kontrolēt. Nevis takā līdz šim, kauko ķep ļep taisās mērīt un pārbaudīt. Sezonas vidū izrādās ja lasa no otras puses arī karburatorus var mainīt kā ienāk prātā. Kurš teica ka to var? Ja būtu teh komisārs ar mugurkaulu un bez interesēm ka tik sev kājā neiešauju tad iedotu diskābeļus un visi kā miļiņkie ievērotu noteikumos rakstīto.
03.11.2015 19:02
Oskars Z. Ēriks
Visu cieņu, bet te nu es nepiekrītu, palielinot jaudu ilgdzīvošana samazinās, un tas 500eur tā jau ir galējība. Es saprotu ka ir cilvēki kas var maksāt, bet šī klase vairāk vai mazāk tika radīta, lai braukt gribētāji varētu braukt ar mazākiem tēriņiem, bet ja cenas sāk tuvoties rotaxiem, tad jau tas gluži vairs nav tas, ko gribēja panākt šīs klases radītāji, un daļa braucēju.
Par tiem vārstu izmēriem, jaunajos noteikumos, punktā 3.2 ir teikums: Par pamatu tiek ņemts standarta Honda GX dzinējs, jebkuri analogi nedrīkst būt pretrunā ar Hondas GX dzinēju tehnisko specifiku. Tad kāda var būt runa, ka ir klona motori ar lielākiem vārstiem.
Atbilde uz Tavu jautājumu slēpjas tajā ka mums ir negodprātīgi cilvēki, kuriem ir nauda, lai izpaustos lētākajā klasē.
Vai tad Latvijā nav Hondu speciālistu (neitrāls cilvēks), kurš mācētu un varētu izkontrolēt dzinējus?!
Ar cieņu
Oskars