06.01.2013 07:40
Sadaļā "Noteikumi" var iepazīties ar tehnisko noteikumu projekta vispārīgo daļu, kā arī ar klašu Micro, Mini, MiniMax, TK, Junior, Open100, Open125 tehniskajiem noteikumiem. Tāpat ir arī dažas citas idejas un vēsmas.
Bezkārbnieku klasēs paliekam pie vecajiem nosaukumiem attiecīgi Open100 un Open125, nav ko tur daudz jaukt pašiem sev galvu.
Par riepām ir ienācies viens labs priekšlikums. Tā kā jaunas riepas pagaidām atļaujās likt tikai spiceri, tad pēc kvalifikācijas un pirmā ieskaites brauciena riepas tiks marķētas pirmajam sešiniekam vai varbūt tikai trijniekam (šajā vietā vajadzīgs Jūsu viedoklis). Šādā veidā tiks ierobežotas priekšgala izmaksas un vienlaicīgi dota pilnīga brīvība mazbudžeta braucējiem.
23.01.2013 23:49
Viesis
Uzskatu, ka riepas vajadzētu marķēt tikai pirmajam trijniekam, jo nav nemaz tik daudzi ar tādu aizmuguri. Tikai organizatoriem vajadzētu definēt, kas ir lietotas, riepas, lai tiešām nesanāk, ka nobrauc pārus apļus un saka, ka tās arī ir lietotas.
22.01.2013 09:16
edgars B
Labdien! Klase OPEN 125. Man kopējais svars nekādi nesanāca zem 185 kg. Ierosinu:klasē pielikt pazīmi braucējiem kam kopējais svars virs 180 kg. Lai rezultātu tabulā var redzēt kā tad brauc svarā līdzīgie vīri manā klasē. Nevajag nekādu atsevišķu vērtējumu ne ieskaiti, vienkārši pazīmi. Piemēram Open 125 S (S nozīmē svars lielāks vismaz par 15 kg ). Varbūt arī citiem smagajiem braucējiem tas ir aktuāli???
19.01.2013 09:41
Игорь
По маркировке шин - если в заезде 7 и менее человек, маркировать только первую тройку, если больше 7, маркировать шестёрку.
10.01.2013 18:04
Tālis
Pagājušā sezonā open 100 klasē vienojāmies par max svaru 155kg, vai nākošajā sezonā nevar palikt tie paši 155 kg
11.01.2013 12:42
Valdis Tālis
Skaidrs, ka nevienam likt lieko svaru klāt nav patīkami, bet ja vairumam minimālais svars bez papildus satsvariem ir pāri noteiktajam, tad jau zūd svēršanās jēga, ņemam ierobežojumus nost un laižam brīvi, kurš dabūs svaru zem 140 tas arī visiem atmērīs... Ir jānosaka kaut kāda "vienlīdzības robeža", kura ir reāli sasniedzama visiem draiveriem un te neiet runa par alus vēderiem. Ja vairusm lemj, ka 155 ir gana labi, lai tā būtu.
Izmaiņas 155 uz 165 tika veiktas balstoties uz analoģiju ar Open125 klasi, abās kartu pašmasa ir līdzīga aptuveni 80..85kg, abās brauc lieli onkuļi, kuru vidējais svars ir ap 80kg, kopā sanāk 160..165kg. No šejienes arī normas cipars!
No Open125 klases puses pagaidām neesmu dzirdējis neapmierinātību ar minimālā svara ierobežojumu.
18.01.2013 22:26
Dainiso1 Valdis
ROTAX MAX paka sver 23.6 KG
Gaisa dzeses ICA 100 = 9 KG
Ūdens dzeses ICA 100 = 12 KG
Open 100 karta massa būs 10 kg mazāka jebkurā situācijā. Kaut arī esmu no "lielajiem" braucējiem, esmu par 155 kg.
peace,
Dainis
21.01.2013 19:42
Valdis Dainiso1
Oki doki, lai ir 155kg, man pašam arī tas labāk iet pie dūšas :)
10.01.2013 19:32
dainoso1 Tālis
Tāli,
Šo jautājumu jau esam kustinājuši. Esmu vienu sezonu nobraucis open100 un pie labākās sirdapziņas un tehniskiem risinājumiem neesmu varējis palīst zem 162 (man pašam 86kg). Igauņi arī open100 brauc ar 165 kg un laikam jau tā loģika ir tāda, ka vieglie draiveri to svaru var pielikt bet smagie svaru noņemt var nevienmēr:). Starp citu, es ka Open100 "balss" gribētu dzirdēt draiveru domas, iespējams jāiziet uz kompromisu un jāliek uz 160???
rakstiet,
dainis.ozolinsh@inbox.lv
ar cieņu,
Dainis
10.01.2013 20:17
Aleksandras dainoso1
I will accept everything is voted for a weight in Open 100cc, even 165kg would be my interest for Open 100 class. I never heard 155kg or 160, or even does not matter... if it will be 150 or 160 - I will respect, really, I do not care.
10.01.2013 20:45
Dainis Aleksandras
Thanks for your support Aleksandras!
Open100 is amazing class to race and honestly I don't care about what the it will be 155, 160 or 165, I wiil race anyway!
best regards,
Dainis
09.01.2013 14:53
RJ
Gribu pajautāt kartingu Guru.Vai nesāksies brēka kad es retro klasē{šasija Psrs+soc.valstu motors+riepas vecās}ar Cž ar šībernieci un ūdens dzesi?Psrs viņas gāja C klasē kopā ar gaisa dzesi.
11.01.2013 12:31
Valdis RJ
Iepriekšējo gadu noteikumos tas nebija atļauts.
Šogad kā paši draiveri lems...
10.01.2013 17:30
oskars RJ
Draugi mīļie vai Jūs tehniskos noteikumus kāds arī lasāt, tur taču melniem burtiem uz balta ir uzrakstīts, un nejauciet citiem te galvas.
10.01.2013 21:01
oskars RJ
Visiem braucējiem kuru e-pasts ir organizātoram tika izsūtīts uzmetums, kontaktējies ar Valdi.
10.01.2013 12:57
Guru-2 RJ
Es domāju ka nē,brēkas nebūs vari braukt Retro klasē,jo šībernieki baigi plīsa,baigi cimperlīga tehnika.
09.01.2013 13:57
Игорь
Всех с прошедшими праздниками!
Предложение по Мини Максу. Может быть ограничить минимальный вес 125 кг. Международные правила позволяют выбирать вес от 125 до 135. Хотелось бы узнать от потенциальных участников этого класса - что бы их больше устроило.
С уважением, Игорь Далецкий
10.01.2013 20:14
Viesis Игорь
I have a feeling - rules will make big filter in Prokart 2013 ( sorry to say, but those people on the promote imaje for "Liepaja 2012" (kart with Old soviet tyres and motokross helmet), you will not see them anymore.
09.01.2013 02:39
Valdis
Labi, ka ir diskusija. Atbalstu veselīgu polemiku. Tādā pat garā turpinam, lai varam novest noteikumus līdz mums pašiem pieņemamiem lielumiem. Publicētie noteikumi ir tikai projekta stadijā - tie vēl jālabo un jāslīpē, un jāpielāgo vietējam klimatam :)
Vienīgi lūdzu pārāk neaizrauties ar citu gānīšanu, jo mēs visi tomēr sēžam vienā laivā :)
08.01.2013 22:09
RJ
Cik atceros,tad Dullāka klase skaitījas Sajuz-B,bet tas nu tā.Par lidojumiem runajot.Svaigakais laikam 333 Normundam.Tad lai uzraksta,kas viņam bij mugurā,Sparco vai Qmp vai cits kas,Ar ko galvu bij piesedzis.Trases jau ir ātras,bet vai spēsim Mineli un Cz tā sakutināt,lai skrietu blakus DD2,Būsim reāli un nejauksim visu viena katlā!
08.01.2013 17:15
Viesis
Ziniet, nebūtu tik liela brēka visiem par so, ja balvas butu, kas noderīgs kartingam. Piemēram kaut vai tas pašas riepas, ķiveres, kombinezoni u.t.t.
Domāju, ka šis arī radītu, lielāku interesi no hobija uz pienākumu pret apkārtējo prasību uz noteikumiem...
09.01.2013 02:33
Valdis draivers
šis variants stāv prātā jau kopš 2010 gada, bet pagaidām budžets neļauj.
Bet jautājums tiek risināts, iespējams ka šogad gada beigās kaut kas labs būs :)
08.01.2013 16:03
dravers
Gudrīti ArmandK...varbūt piedāvā lai visi iegādājas sparco superleggera M-9 pa 900ls,vai OMP ONE pa 700ls,ja tev liekas ka QSP baigais ,SŪ,kartings jau nav F-1,jo īpaši retro vai N125,TK,un vel dažas,ka kauliņi jālasa,jūs tur visi neesat sapīpējušies.Es ar domāju ka retro klasē nebūs draiveru,jo to tehniku ar tik dārgiem kombiņie nevarēs skrūvēt,būs žēl nosmērēt ar eļļu,jo tā tehnika vienmēr jāskrūvē...Manuprāt notie cīņa starp pro-kart un LČ
08.01.2013 17:21
ArmandsK dravers
Aizmirsu piebilst: kopš dzimšanas sekoju fātera gaitām kartingā, un esmu redzējis pietiekami daudzus minskas un CZ rāmjus astotniekā savērptus. Un rats uz rata parauti arī lido tie agrigāti tālu un augstu.
08.01.2013 19:45
Viesis ArmandsK
esmu braucis arī psrs laikos,dulakā klase bija jaunieši(jungas),pagaidām neviena klase nestāv klat,duluma ziņā.Un brauca parastos sporta tērpos,neaceros ka būtu kauliņi lasīti
08.01.2013 17:11
ArmandsK dravers
Kā jau iepriekš minēju, es izsaku savu viedokli un tikai (neesmu ne lēmējs ne kādā amatā - vienkārši kartinga entuziasts).
Ja izsaku kādu kritiku, mēģinu to pamatot un sniegt altenatīvu risinājumu. Konkrēti kombinzonu lietā ierosinu lietot tos QSP uz noteiktu pārejas periodu.
Valdi un Co: šī kartinga kustība ir super. Ceru šī diskusija būs produktīvs sākums labai 2013.sezonai!
Retro: es patiesi esmu sajūsmināts par Jūsu klasi. Ja sanāks laiks, vēlos kādu gonku arī starp Jums pafrēzēt ;-)
08.01.2013 14:59
Horens
Skaidrs ir viens,pēc laulībām ar Lkf vai ka tos fīrerus pareizi saukt,Retro savu uzdevumu ir izpildījis.Cik braucēju atsāka startus,Un cik iepirka jaunu tehniku!Domaju ka nerodas jautājumi kapēc pēkšņi tādas izmaiņas.Gludajas trasēs minelem un Čž nav vietas,Tas ir tikai laika jautajums.
09.01.2013 01:00
Valdis Horens
nu šo komentu gan varēji paturēt pie sevis...
un kas ir Lkf? zinu LAF KK un ja kas jau no pirmās retrokart dienas manis rīkotās sacensības ir oficiālas ar LAF atļauju
08.01.2013 14:46
Viesis
Andis Ēriks -Andim
Ērik, ir vēl arī trešā puse, Ja 2010 gadā nebūtu bijuši tik brīvi noteikumi, tādas retro un N125 klases varbūt nemaz nebūtu šodien. Jo kombinezoni un ķiveres ar izbijušu homo bija tikai sportistiem kas nesen braukuši kādā no sporta veidiem. Man tādu iespēju dabūt to visu nebija, kur nu vēl nopirkt jaunu. Un to visu uz vienu gonku. Rezultātā es noteikti nebūtu sācis braukt retokartā, un zinu ka daudzi tādi bija kā es.
Domāju ka Tautas klasei Retro un N125 ir paredzama iznīcība, ja stāsies spēkā šie noteikumi. Jo cilvēks kuram kautkur pagrabā stāv karts diezin vai uz vienu gonku lai tikai pamēģinātu pirks visu šo aprīkojumu. Ja to visu varētu brīvi izīrēt, cita runa.
Mans priekšlikums ir minētajām trijām klasēm atstāt brīvākus noteikumus kā sporta klasēm, respektīvi
1. Kombinezoniem jānosedz viss ķermenis
2. Apaviem jānosedz potītes
3. Ķiverēm jābūt ''full fase'' tipa, ar kādām atļauts piedalīties Latvijas ceļu satiksmē.
Domāju ka uzsvars vairāk jāliek uz disciplīnu un apmācību, kā jāuzvedas trasē un slēgtajā parkā, ne tik daudz uz aprīkojumu, tad Prokart tautas klases dzīvos un attīstīsies.
08.01.2013 09:38
ArmandsK
Retro klases draiverim uzdāvināšu CIK/FIA homologētu kombinzonu uz 170cm, viss sarkans.
rakstiet: lukri@inbox.lv
07.01.2013 21:49
Ēriks
Par noteikumiem. Es speciāli tulkoju starptautiskos CIK FIA noteikumus, jo:
1. Latvijā tas nav darīts apmēram pēdējos 10 gadus, un palēnām mums tie ir "izkropļojušies".
2. Lai sportisti, kuriem kartings interesē vairāk kā izprieca, tos arī zinātu, kuri viņam noderēs nākotnē.
3. Es ceru, ka lielāko daļu noteikumus arī nenāksies pārbaudīt, kamēr neuzradīsies kāds interesants indivīds un nesagribēs braukt ar kartingu bez klusinātāja.
4. Jebko, ko prasa tehniskā komisija, jābūt uzrakstītam. Piemēram Kandavas pēdējās sacensībās tehniskā visiem baudīja vai pedāļiem ir atvelkošās atsperītes. Tanī brīdī radās jautājums - kapēc tās ir vajadzīgas un kuros noteikumos tas ir minēts.
RJ par kombinezoniem. Nezinu, kas ir OSP, bet ja ir cilvēks, kurš varētu strādāt tehniskajā un pateikt - tas der vai tas neder - OK. Pasakiet kā man to uzrakstīt noteikumos?
07.01.2013 22:33
ArisV Ēriks
Te jau man liekas nav runa par to kas der vai neder. Liekas ka vīriem vienkārši gribas pacīnīties un pastrīdēties, jo nudien neredzu problēmas atras lietotus kombinezonus par pieņemamām naudām. Pat pats Ērik piedāvāji! Nesaprotu tikai to vai tiešām sava veselība nav to lieko latu vērta un kā jau teica aliņos sanāk vairāk nodzert! Paldies Ērik par noteikumiem
07.01.2013 20:54
RJ
Pievienojos Anda domai par pārejas gadu.Jautājums Ērikam.Ar ko labāks homologēts kombenzons kam tā beigusies 10gadus atpakaļ no teiksim SS tirgotā jauna OSP par 35ls?
08.01.2013 09:26
ArmandsK RJ
Esmu no tiem kas uzskata ka jaunie noteikumi "pa lielam" ir atbalstāmi.
Par homologāciju - Homologācijas standarti tiek papildināti katru gadu, un to nedara kāda institūcija Latvijā, bet CIK/FIA. Un to dara viena iemesla dēļ - sportistu drošība.
Jā - pirms 10 gadiem homologēts kombinzos saturēs Tavus locekļus labāk, kā tā "pidžama" no SS reklāmas
Intereses pēc paskatījos info par QSP. Personīgi domāju ka lēts "sū", bet ja kāds to vēlas izmantot, viņa darīšana. Domāju, ja kāds jau tos iegādājies, organizātori varētu akceptēt tos, teiksim nākamos divus gadus.
07.01.2013 20:07
Viesis
Vispirms jau paldies Ērikam par padarīto darbu. Par ekipējumu jau nu šūmēties nevajadzētu, tajā ir vērts investēt un tas nav tik dārgi, ja zin kur un kā! Tā tomēr ir Jūsu pašu veselība (gada laikā droši vien aliņos iztērēsiet vairāk). Tagad par noteikumiem: Viss jau ir labi, tomēr uzkatu ka nav jēgas ieviest normas, kuru izpildi nebūsim spējīgi kontrolēt. Daļa šo noteikumu ir pilnīgs "kosmoss" ierindas prokart dalībniekam (piemēram punkts 2.7.3.Kontrole) vai arī trokšņa piesārnojuma normas (es pat nezinu, kur kautko tādu var izmērīt). Šeit ir jāpieiet pēc KIS (Keep It Simple) principa, liela daļa vispārējo noteikumu ir viegli saprotama, līdz ar to arī viegli ievērojama un kontrolējama, tomēr, atsevišķi punkti (kuri tāpat neattieksies uz vienu vai otru klasi) ir jāņem ārā. Vēlreiz paldies Ērikam un gan jau starp visiem strīdiem un diskusijām ir arī sudraba līnija.
Dainis.
07.01.2013 19:25
Ēriks -Andim
Paraudzīsimies uz šo jautājumu no otras puses. Kapēc Ēriks, Valdis vai citi sacensību rīkotāji to vēlas? It kā man būtu vienalga ar ko citi brauc - bez kaskas un apakšbiksēs. Bet jāsaprot ir tas, ka ja Jūs piedalieties sacensībās, tad uz rīkotāju ir ļoti liela atbildība par Jums, lai Jūs maksimāli bez liekām traumām pēc sacensībām dotos mājās. Negaidīsim kad kaut kas notiks, bet darīsim visu - lai nekas slikts nenotiktu. Es, savā laikā, kā rīkotājs 3 diennaktis nosēdēju pagrabā, nekā patīkama. Ja Jums ir vienaldzīga sava veselība, tad vismaz padomājiet par tiem cilvēkiem, kuri nebrauc, bet priekš Jums rīko sacensības.
08.01.2013 11:02
Andis Ēriks -Andim
Ērik, ir vēl arī trešā puse, Ja 2010 gadā nebūtu bijuši tik brīvi noteikumi, tādas retro un N125 klases varbūt nemaz nebūtu šodien. Jo kombinezoni un ķiveres ar izbijušu homo bija tikai sportistiem kas nesen braukuši kādā no sporta veidiem. Man tādu iespēju dabūt to visu nebija, kur nu vēl nopirkt jaunu. Un to visu uz vienu gonku. Rezultātā es noteikti nebūtu sācis braukt retokartā, un zinu ka daudzi tādi bija kā es.
Domāju ka Tautas klasei Retro un N125 ir paredzama iznīcība, ja stāsies spēkā šie noteikumi. Jo cilvēks kuram kautkur pagrabā stāv karts diezin vai uz vienu gonku lai tikai pamēģinātu pirks visu šo aprīkojumu. Ja to visu varētu brīvi izīrēt, cita runa.
Mans priekšlikums ir minētajām trijām klasēm atstāt brīvākus noteikumus kā sporta klasēm, respektīvi
1. Kombinezoniem jānosedz viss ķermenis
2. Apaviem jānosedz potītes
3. Ķiverēm jābūt ''full fase'' tipa, ar kādām atļauts piedalīties Latvijas ceļu satiksmē.
Domāju ka uzsvars vairāk jāliek uz disciplīnu un apmācību, kā jāuzvedas trasē un slēgtajā parkā, ne tik daudz uz aprīkojumu, tad Prokart tautas klases dzīvos un attīstīsies.
07.01.2013 18:22
Ēriks
Tiem kam problēma atrast lietotus kombinezonus un kaskas ar kurām drīkstēs startēt Prokart sacensībās, varu piedāvāt: Kombinezonu un kasku cenas sākot no 30 Ls. Tie, kas kaut mazliet draudzējas ar internetu, iegādāsieties ebay šīs mantas par cenu sākot no 25 eiro. Vai šīs izmaksas ir tik lielas, lai par to "šūmētos"?
07.01.2013 19:05
Andis Ēriks
Ērik, vai tā mēs neaizbaidīsim prom cilvēkus no pārsvarā jau Retro, N125 un Tautas klases? Nesaku ka to nevajag, bet varbūt šo gadu vajadzētu kā pārejas posmu?
07.01.2013 17:29
ArisV
Pēc kāda mēneša varēs no manis iegādāties kombinzonu lietotu. Par ķiverēm, taču var izmantot moto ķiveri, nesskatu problēmu! Kāpēc jūs visi esat tik pesimistiski?
07.01.2013 17:13
RJ
Sveicināti,.Par licenzēm,riepām jautajumu nav.Par ekipējumu gan.Kur ņemt tik daudz lietotu kombinzonu ar beigušos homo un ķiveres?Retro tak 90%braucam darba kombinzonos un ielas ķiverēs.Jo iepirkt jaunu ir stipri droga.Vai tas neliks daudziem atteikties no dalības serialā?Varbūt ļaut lai retro klase nobeidzas dabiska ceļā?
07.01.2013 16:58
ĀrisV
Tak ja cītīgāk palasa var izlasīt, ka braukt varēs arī ar kombinzonu kuram beigusies homo līdz 10 gadiem. Kas tur nesaprotams! Tas taču ir tikai normāli, ka džinsu jakā vairs neļaus braukt!
07.01.2013 14:46
Ēriks
Horenam un Edgaram B.
Pirmkārt vēlētos no Jūsu puses mazliet cieņu pret cilvēkiem, kuru cenšas strādāt un izveidot pilnvērtīgu Prokart seriālu.
Visiem - ja kāds ko noliedz, lūdzu pretī saprātīgus risinājumus.
Horenam - ar kādu ekipējumu tavuprāt vajadzētu startēt kartinga sacensībās?
07.01.2013 11:25
Edgars B
Pilnīgi pareizi, trijniekam un pietiek. Pārējiem lai brauc ar ko var.
07.01.2013 11:13
Horens
Kā deputāti,izvairas no konkrētas adbildes!!Pasakiet konkrēti ka bez kombinzoa un ķiveres ar derīgu vai beigušos homologāciju braukt nevarēs.
07.01.2013 08:37
Ēriks
Sveiciens visiem Jaunajā Gadā.
Šo noteikumu vispārājā daļa attiecas uz visām kartingu klasēm, bet atsevišķi katrai klasi būs pielaides vai izmaiņas, it sevišķi tas attiecas uz retro klasēm.
Atļauto ķiveru un kombinezonu spektrs ir ļoti liels, ko nozīmē "ķīnietis"?
Ja kādam ir jautājumi, droši zvaniet man, vai rakstiet.
Ēriks, tālr. 29549710, jtsvc@inbox.lv
06.01.2013 21:15
EB
Youtube ir video par kartinga pirmsākumiem PSRS. Ja kāds nav redzējis...
http://youtu.be/n_1oOMC3gA8
06.01.2013 16:12
Andis
Liekas ka Riepu marķēšana pirmajām 3 vietām būtu visslabākais variants. Tik daudz jau to bagātnieku mums nav kas var atļauties jaunas riepas likt uz katru braucienu . Retro klasei varbūt tā arī nav tik peļama doma ierobežot riepu skaitu pirmajiem trijiem, lai nebrauc sausā laikā ar pilnīgiem ''slikiem''. Citiem būs vairāk iespēju pakāpties uz augšu.
06.01.2013 23:22
Viesis Andis
Mani gan vairāk interesēja jautājums par kombinzonu un ķiveri ar homologāciju.Cik noprotu tad ar ķīnieti vairs braukt neļaus?VAi arī retro un N-125 tas neatieksies?
06.01.2013 17:46
#93 Andis
Retro klasei tieši būtu jāļauj nobraukt plikas riepas, jo vecās riepas ir tik cik viņas ir. Ja neļauj nobraukt riepas, tad tās ir papildus izmaksas
06.01.2013 22:08
Andis #93
Domāju ka šis gads būs viens no pēdējiem kad brauksim ar vecajām krievenēm. Ja ne pēdējais. Retro klasē tie kam būs nobrauktas vecās riepas būs biezais, jo testi kurus veicām pagājušā vasarā parādīja ka ar psrs ražojumiem var pabraukt ātrāk nekā ar WTK. Pie tam WTK nav nemaz tik dārgas.
07.01.2013 11:07
Retro #6 Andis
Man gan vēl diez gan riepas palikušas. Piekrītu #93. Riepas jānobrauc līdz pēdējam. ;)
06.01.2013 23:20
Horens Valdis
Mani gan vairāk interesēja jautājums par kombinzonu un ķiveri ar homologāciju.Cik noprotu tad ar ķīnieti vairs braukt neļaus?
06.01.2013 20:46
EB Valdis
Domāju, ka jautājums vairāk attiecās uz spoileriem. Kāpēc N125 klasei obligāts aizmugurējais platais bamperis, ja jābrauc kopā ar retro klasi, kurai spoileru vispār nav? Kur ir loģika? Vai nu tad N125 arī neprasīt platos bamperus, vai jābrauc atsevišķi.
08.01.2013 14:36
Valdis EB
Samērā loģiski, tamdēļ jau arī šeit diskutējam :)
Bet, platais spoileris ir drošība TEV, lai tev kāds nepārbrauc pāri nevis tu kādam...
Ja vēlaties pakļaut sevi papildus briesmām tad lūdzu.
Retro ir retro, tā ir vēsture, nostaļģija un viss pārējais, vēsturi nedrīkst kropļot ar spoileriem...
08.01.2013 19:29
EB Valdis
Personīgi, esmu tikai par tiem platajiem spoileriem. Paskatījos youtube dažus video ar kartingu avārijām un konstatēju, ka vecākos kadros, kur brauc bez auzmugurējiem spoileriem, ar šaurajiem priekšējiem spoileriem un vecajām sānu kastēm, sadursmes gadījumā kartu parauj daudz augstāk un kūleņi ir pamatīgāki. Jaunie spoileri, ieskaitot plato aizmugurējo, šo risku daudzmaz samazina dēļ savas konstrukcijas un cietības. Secinājums ir tāds, ka drošības nolūkam vissvarīgākie tomēr ir spoileri. Homologēti spoileri būtu galvenā prasība, kas jāievieš visām klasēm, ieskaitot retro.
09.01.2013 01:04
Valdis EB
te jau retro paši sevi negrib sargāt un apģērbt drošās klozītēs kur nu vēl kartus ar spoiļikiem aplikt :)
09.01.2013 08:39
Andis Valdis
Te nu valdi tu nedaudz mānies. Pirms gada laikam ierosināju ka reto vajag aizmugurē plato dugu lai nerauj ratu uz rata augšā. Negribēji vēsturi cūkot ;) Neesam nemaz tik dulli ka sevi negribam sargāt.
10.01.2013 20:46
Valdis Andis
sorry, tā bija, šad tad kaut ko piemirstu :)
vēsturi cūkot tik tiešām negribu
Bet ja draiveri lemj, ka labāk likt spoiļikus nekā drošas kaskas galvā, tad varam tā šogad darīt -> šogad spoiļiki, nākam gad ķiveres, aiznākamgad kombinezoni, lai nav kā ar nazi nogriezts, pamazām nonāksim līdz vēlamajai drošībai.
Piebildīšu gan uz reiz, ka ar vienu pagarinātu aizmugures dugu nekas nebūs līdzēs, būs jāliek arī sāni un priekšas spoiļiks.
06.01.2013 21:07
Lauris EB
Jā, man arī liekas,ka N125 klasei nav nepieciešams tas platais spoileris aizmugurē.