26.08.2014 00:12
Edīte Garjāne; 25/08/2014
Sestdien, 23. augustā Madonas kartinga trasē norisinājās jau sestais, fināla posms Pro-Kart sacensībās. Posmā piedalījās 157 dalībnieki no Latvijas un ārvalstīm, kas sacentās ne tikai par vietām uz pjedestāla, bet arī par iespēju pārstāvēt Latviju pasaules čempionātā, kas risināsies novembra beigās, Valensijā, Spānijā.
Spītējot vēl nepieredzētām lietus gāzēm Pro-Kart posmu laikā, DD2 klasē finālā vislabāk veicās Maxim Laskutov, kurš aiz sevis atstāja Ernestu Veismani un Zigmāru Lapu.
Savukārt RM DD2 klasē kā pirmais finišē Mārtiņš Lapiņš. Startā gan izrāvies bija Haralds Garkaklis, taču viņam garantēta vieta pasaules čempionātā pienācās pat nobraucot fināla posmu kā otrajam. Trešajā vietā puiši atstāj Raivo Luhsi. Jautāts par sajūtām pēc brauciena Lapiņš gan neskumst, sakot: “Finālā darīju visu, kas bija manos spēkos, bet ar to nepietika, jo kopvērtējumā tomēr esmu 2. vietā. Jebkurā gadījumā, gribu pateikt paldies visiem, kas par mani turēja īkšķus!”
RM DD2 Master fināla pirmajā vietās ierindojās attiecīgi: Ilja Aloskins pirmajā vietā, Uldis Timaks otrajā un Juris Zālītis trešajā vietā.
Junior klases fināla braucienā kā pirmais finišēja Jurkonis, kurš pēc sagriešanās lika sagriezt kartingu arī tajā brīdī trešajā vietā esošajai Veronikai Golovacovai. Rezultātā, Jurkonis finišēja pirmais, Paulius Zidoveinis – otrais, bet trešajā vietā ierindojās Haralda Šlēgelmilha audzēknis Gints Zvirbulis.
Open 100 klase šoreiz redzēja tikai vienu braucēju no Latvijas. Uz pjedestāla kāpa attiecīgi Sergejs Aleksandrovs, Rytis Bartusevicius un Dainis Ozoliņš, kurš ierindojās godalgotajā trešajā vietā.
KZ2 klasē šoreiz startēja arī Latvijas rallijkrosa čempions Reinis Nitišs. Kaut gan brauciena laikā Nitiša kartingam nokrita ritenis un uz pjedestāla kāpa attiecīgi Paulius Paskevicius, Kaspar Kallasmaa un Marijus Jasinskas, kartinga sacensības Nitišs redz kā labu treniņu pirms FIA pasaules rallijkrosa čempionāta. “Tas ir labākais veids kā uzturēt sevi formā un domāju iegādāties pats savu kartingu, lai piedalītos kādā no gaidāmajiem posmiem. Te ir daudz dalībnieku, stipri konkurenti un ir vēlme tiekties uz ko labāku, lai apdzītu stiprākos.” atzina Nitišs.
KZ2 Master klasē pēc fināla brauciena pirmās trīs vietas ieguva Jevgenijs Rudāns, Aleksei Degtjarov un Alex Serakou.
Pēc četrām līderpozīcijas maiņām MicroMax pusfinālā pirmo vietu izcīnīja Matīss Malinovksis, kurš fināla braucienā finišēja kā septītais, godalgotās vietas finālā atstājot attiecīgi: Rimmo Kadapik, Maksimam Kubarevam un Marlon Tiik. Starpgadījums brauciena laikā atgadījās Tomasam Štolcermanim, kurš pēc iekšmalas aizķeršanas iebrauca un avarēja riepās, taču palicis pie samaņas un būtiskus ievainojumus sportists nav guvis.
Uz īpaši slidenas trases lietū nācās sacensties MiniMax klases braucējiem, no kuriem pēc fināla brauciena pirmajā vietā ierindojās Georg Koss, otrajā – Kristians Rihters un trešajā vietā – Gustavs Māliņš.
Kā pirmais N125 klases fināla braucienā ierindojās Aloyzas Cekavicius, aiz sevis atstājot Jevgeniju Rudānu un Denisu Kiselnikovu. Savukārt Retro klasē uz pjedestāla kāpa Arnis Šeidlers, kurš pusfināla braucienā no pēdējās vietas izcīnīja pirmo pozīciju, Māris Aizsils (2. vieta) un Oskars Zeila (3. vieta).
Kairo Kivi, kurš RM Senior klasē jau bija izcīnījis biļeti uz pasaules čempionātu, noslēdzošajā posmā bija izlēmis startēt klasē Open 125, apliecinot čempiona status, viņš izcīnīja uzvaru. Jonas Kaminskas kāpa uz pjedestāla otrā, bet Joris Dmcis – uz trešā pakāpiena.
RM Senior klases fināla braucienā pirmajās trīs vietās ierindojās Sten Dorian Piirimagi, Hannes Tammpere un Evgeniia Zolina. RM Junior klases finālā Mihails Budovskis atpsēlējās savam pusfināla konkurentam Jovaisam, taču neskatoties uz to, netika godalgoto trijniekā. Spēcīgajā lietū kā pirmais finišē Rokas Baciuska, Jan Erik Meikup kā otrais, bet Daniel Netiagovskij finišē trešais.
Raket klases finālā pirmajās trīs vietās attiecīgi ierindojās Johann Vain, Aivo Menken Parts un Kardo Tamm, taču uz pjedestāla TK klasē kāpa Reinis Masulis, kuram šī bija jau otrā veikmīgā gonka, Kriss Jaunzemis un Edgars Bricis. Turpretī TK Junior klasē pārliecinoši uzvarēja Ralfs Kalniņš, aiz sevis atstājot Austri Ceri un Jelizavetu Aleksejevu
Sezonas kopvērtējumā biļetes uz pasaules čempionātu Rotax klases kartingiem, kas norisināsies Spānijā, šī gada novembrī, izcīnīja Ilja Aloskins, Haralds Garkaklis, Kairo Kivi un Kaspar Korjus.
27.08.2014 15:31
Viesis
Manuprāt, vajadzētu kārtīgāk padomāt par jauniem potenciāliem braucejiem un visiem interesentiem. Būtu baigi noderīgi izveidot mājaslapā sadaļu "kartinga ceļvedis iesācējiem" vai kaut ko tamlīdzīgu, kur būtu sīki un smuki aprakstīts par katru klasi, kas tā tāda ir utt. Pēc idejas būtu ideāli, ja apraksti ir kaut kas līdzīgs, kad kādā mājaslapā lasi par kādu konkrētu automašīnas modeli. Gan jau ir daudzi cilvēki, kam interesētu kartings un varbūt paši vēlētos braukt, bet nepazīst nevienu braucēju vai cilvēku, kas nodarbojas ar šādām lietām, no kā varētu saņemt informāciju. Jo nu, domāju, ka kādam cilvēkam no malas neko neizsaka tādi vārdi, kā Tautas klase, Open125, micromax utt. Varbūt palasot kādu aprakstu ar bildēm tiešām varētu kādu ieinteresēt un kas zina, varbūt ar sāktu savu darbību visā šajā priekā...
28.08.2014 10:04
Valdis Viesis
Labad doma, varam mēģināt kaut ko tamlīdzīgu uztaisīt.
Bet pagaidām atbildes uz neskaidrajiem jautājumiem sniedz sacensību seriāla nolikums, kur var atrast info par vecuma ierobežojumiem un tehniskie noteikumi, kur dotas atbildes uz tehniskajiem parametriem, tālāk jau ir globālais tīmeklis un arī biedrības kontaktpersonas, kuru tel.nr. karājas sadaļā kontakti :)
27.08.2014 17:53
SK Viesis
Un ja ir vēlme vairāk uzzināt par kasēm, tad daudz noderīgāk būs aprunāties ar lietpratējiem šajā sporta veidā ;) Visi ir cilvēki un ja cilvēkam ir vēlme kaut ko uzzināt, tad viņš darīs visu iespējamo, lai iegūtu sev vēlamo informāciju.
26.08.2014 22:43
Viesis
(Tk un raket)šīs divas klases trauce viena otrai dēļ mazās laika starpibas un esot šija lielajā barā nespējot tikt līdzi saviem konkurentiem jo lūk sākot braucienu ir jaapstedz šī 2.klase:((((
26.08.2014 15:30
Valdis
Saliekot kopā TK ar Raketiem negaidīju, ka tieši TK būs lielie neapmierinātie...
26.08.2014 23:17
Viesis Valdis
Es teikšu savu skatījumu. Man būītu vienalga, ka tās raketes brauc, vairāk pretinieki ir lielāka jautrība, bet tas ir tikai tad, ja pretiniekiem, tiešām kā kungs saka, ir galva. Tiešām tas ir šausmīgi, kautkādi mazi bērni pēc videospēlēm iesēžas kartingā un visu dara dzīve, ko savās spēlēs. Viņi tevi grūzta, un pats nesaprotamākais, garajā taisnē tevi dauza no aizmugures. Taisnē, vienkārši kāpēc? ja tev ir ātrāks un vari attīstīt ātrumu, lai iebrauktu manī, tas nozīmē, ka vari arī apdzīt.
Un tas šausminošais skats... Griežu trases asāko līkumu, kad pēkšņi blakus slīdot, rakete zaudē savaldīšanos, 45° sānslīdē nekontolējami nesās man virsū. likās, ka būs viss, iemauks man sānā, to izārdīs, izmetīs no trases un vēl sazin kā beigsies. knapi noreāģēju un arī rakete knapi savaldījās. Tā var vēl sirdstrieku saķert.
Bet labākais ir tas, ka pat man blakus viens raketes braucējs teica: "Ja mums kāds nokaitina vai apnīk, tad no trases arī izgrūžam." Normāla atieksme. Nē, tiešam, forši braukt, ka zini, ka tev ar tādiem jābrauc.
27.08.2014 00:55
Valdis Viesis
Ja esi ātrāks brauc prom, ja esi lēnāks un Tevi dauza un Tev tas nepatīk, vēl jo vairāk zini, ka tā ir cita klase, laid garām... viss ir vienkārši. Pro-Kart sacensībās ir tik daudz klašu, ka reti kura brauc atsevišķu braucienu un tikai tamdēļ, ka šajā klasē ir ļoti daudz dalībnieku (ap 20). Daudz klašu ir tamdēļ, lai ik viens varētu atrast sev piemērotāko un priecāties par iespēju piedalīties sacensībās. Ar šādu situāciju jāsamierinās ik vienam Pro-Kart dalībniekam.
Ja Tev ir kaut kas pret klašu apvienošanu, vari izvēlēties piemēram Open125 klasi kurā startēt, vai arī piedalīties Latvijas, Baltijas, Eiropas čempionātos, kur katra klase brauc savu iebraucienu.
27.08.2014 09:58
Viesis Valdis
Ah, bet ja viss būtu tik vienkārši... Tā kā kartingam nav spoguļi (pašsaprotami) es nevaru zināt, kas ir aiz manis un kurš pēkšņi ir pietuvojies. Protams, var skatīties atpakaļ, bet tas novērš uzmanību un var nelabi beigties, ja to dari pie līkumiem piemēram.
Bet te cits scenārijs: rakete var būt ātrāka taisnēs, bet es - pagriezienos. Tad katru pagriezienu es pietuvojos, līdz es to apdzenu, bet tālāk tas mani grūzta taisnē un tad, kad grasos ieiet līkumā. Protams, jābrauc tik ātri, lai es no tā attālinātos, bet tas var notikt tikai kādus dažus līkumus tālāk, līdz tam jābrauc zinot, ka tev aiz muguras ir potenciāls drauds.
Un ideja jau par open125 ir tik pat salda, kā medus, taču klasiskā problēma - nauda nauda nauda :D
27.08.2014 14:39
Valdis Viesis
Negribu iedziļināties scenārijos, vien piebildīšu, ka es pats neesmu gluži no ielas un pāris gadus esmu braucis LČ un BČ, kur arī esmu saskāries ardāžādām situācijām un scenārijiem tai skaitā klašu apvienošanu... Ir man pazīstamas tās štellītes.
Tavs pēdējais teikums man šķiet tev pašam sniedz atbildi. Pro-Kart ir mazbudžeta sacensības, ja naudas nav tik daudz, tad nākas samierināties ar dažām neērtībām :)
26.08.2014 23:03
urgas Valdis
Mums apatika. Par braukšanas manieri jāpadomā tādā gadījumā arī tk klases braucējiem. brīnumus trasē rādija kā vieni tā otri. Bija vismaz kādas apdzīšanas un tā. Nau ko braukt kā tādiem dārzeņiem. Jo kā saka Sliktam dejotājam pat olas traucējot.
26.08.2014 22:55
Viesis Valdis
Viss būtu labi ja raket brauceji brauktu ar galvu (paceltu roku kad sagriežas vai brauc boksos,padomājot kad apdzīt tk un tk junior klasi,nelīstu kur nevajag,formēšanos apli brauktu lenam nevis ar pilnu gāzi....)
26.08.2014 14:48
edgars b
Labdien Kungi!
Ar punktiem viss bija kārtībā. Man ir 4. vieta. Bet apbalvo tikai pēc vietas finālbraucienā. Finālbraucienā nobraucu kā trešais savā klasē.
26.08.2014 14:12
Viesis
tk vispar madona tiek abizota,tad saliek ar sikiem kopa un tad vel nemak punktus saskaitit.varbut vispar tk klase nav verts braukt?
26.08.2014 13:49
Reinis Masulis
Sveiki, es te tā negribu sabojāt cilvēku prieku par iegūtajām vietām, bet skatoties rezultātus un punktus pamanīju kādu kļūdu... Tautas klasē 3. vietu ieguva Edgars Bricis, taču pēc Mylaps rezultātiem, 3. vietu ieguva Jānis Mantiņš ar 82 punktiem, tāču Edgars palika 4. vietā ar 81 punktu.
http://organisation.mylaps.com/championship/view.jsp?id=37805#_ga=1.130821005.342306986.1399576414
Kā tad īsti ir?
26.08.2014 15:28
Valdis Reinis Masulis
Varbūt beidzot ir pienācis brīdis pirms sēšanās kartingā un došanās uz trasi izlasīt nolikumu!
26.08.2014 16:04
Reinis Masulis Valdis
Pārlasot vēlreiz - Tiešām, atvainojos, bet kad piedalījos Rullīša kausā, man 3. vieta tika piešķirta nevis dēļ fināla vietas, bet gan no kopējiem punktiem, tādēļ arī ir bijis šāds priekštats.